Pauser må der til!

Her fortsætter sneen med at vælte ned , og vi fortsætter med at skovle den væk – og nyde den. Indimellem er det, som at bo i et Disney-eventyr, hvis altså bare jeg ser bort fra de huslige sysler, skænderierne mellem Peter & Viola og generelt flytte-stress. Sneen ligger virkelig , som var det Walt Disney der havde tegnet det. Særlig idyllisk var det, da vi skulle til julebord på den lokale, i fredags, hvor sneen dalede ned og Solbrännan havde dækket op med alskens skønne svenske jule-specialiteter. Det var vores eneste julefrokost og vores afsked med området – og det blev en meget hyggeligt og velsmagende afsked.

Søndag var det afsked med Stockholm, det gjorde vi ved at tage til julekoncert på Operan. Traditionelle svenske julesange blandet med opera, en forestilling som gjorde os i julehumør, og som ikke var længere, end at selv Viola kunne rette sin opmærksomhed mod scenen hele tiden.

Jeg tror det er meget godt, at vi får indlagt små pauser hist og pist, for der er en del at se til, også selvom jeg er hjemme, og kan gøre meget i løbet af dagen. For samtidig med, at der skal pakkes og sorteres, ser der også en hverdag der skal passes.Vi skal også sørge for at Peter & Viola får en ordentlig afsked med Sverige – især vennerne. Peter har næsten overstået sin, mens Viola skal have kage med imorgen, og små kort til hele klassen, med sin nye adresse på.

Derfor må der pauser til- som denne, når jeg skriver blog. Nu går den ikke længere, tilbage til sorteringsarbejdet, kan fortælle at Violas værelse er never-ending, jeg smider ud og hun producerer.

2 thoughts on “Pauser må der til!

  1. Lotte siger:

    Hej Camilla,
    hvor skal I nu flytte hen – tilbage til DK eller….? Åh ja der er meget med de flytninger, og det er en rigtig god ide at huske at holde pauser, få de sidste oplevelser med samt få sagt ordentligt farvel/på gensyn.
    Vi håber ikke at skulle være hjemme for længe endnu – her er blevet så hundedyrt at leve synes vi!! Jeg har stadig ikke fundet et job, så det holder lidt hårdt!
    Rigtig glædelig jul til dig og dine, og må 2013 blive et spændende år:-)

    Knus
    Lotte

    Ps! hvad er det lige med den der reklame for slankepiller??? Noget du har prøvet?

    • Kbh - Sthlm siger:

      Hej Litte,
      Vi flytter tilbage til Danmark (har købt hus i Brønshøj). 2 år går godt nok alt for hurtigt.

      Kunne godt forestille mig, at Danmark er blevet dyr, når I ikke har boet der
      i en del år. Håber snart I kommer af sted, Stockholm kan anbefales ;-).

      Var ikke klar over, at der var reklame for slankepiller på min side, bestemt ikke noget
      jeg gør mig i 🙂

      Og en rigtig glædelig jul og et forrygende 2013 til jer.
      Knus Camilla

Skriv et svar

Isabella Löwengrip

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Att vara någons fru

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

LeavingWoman

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Blogsbjerg

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

CAKIES

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Marens Blog

Jeg er 37, bor i København, taler jysk og er en slags forfatter. Og så er jeg mor til Kamille på 7, Mynte My på 4 og Anemone på 2. (Jeg er stadig i tvivl om, man godt må lave tema over sine børns navne, men undskylder mig som regel med, at jeg altså har været fucked up på amme-hormoner alle de gange, jeg har skullet vælge navne). I øvrigt gad jeg godt, min blog handlede mindre om mine børn. At jeg vidste hvor lande som Aserbadjan rent faktisk lå og kunne fortælle jer lidt mere om, hvordan de går og har det. Men det aner jeg ikke en skid om. Forestiller mig jeg sætter mig ind i den slags, når børnene er større og jeg ikke mere skal have skænderier med Smukke Allan om hvem, der har været oppe flest gange sidste nat, altid skal vaske den store gryde op eller har smurt flest madpakker siden januar - og derfor har gjort sig fortjent til at bestemme over fjernbetjeningen resten af året.