Sæt igang!

Så er de fleste af os hjemme igen, efter at have været nogle dage i Kbh, for at få nøgle til vores nye hus.

Det første vi gjorde, var at tage de hylder ned som sælger havde sat op, der skrånede så meget, at der var sat filtdutter som stopklodser, så tingene ikke faldt ned.

Derefter var der en teenager, der havde behov for at sparke lidt til noget, så han gik i haven og forsøgte at sparke MEGA-katteburet ned, det var sværere end beregnet og krævede en voksen mand og arbejdshandsker. Fik sms fra Mogens igår aftes ” mit forhold til katter er blevet meget anstrengt” – efter at han havde kæmpet med buret. Men ned skulle det, for håndværkerne skulle (jo) til.

De sidste par dage i Kbh, sov vi i huset, vi havde skrabet madrasser sammen fra familie og venner, og lå der på rad og række. Man kan sige komfort-faktoren var lav, men hygge-faktoren helt i top.

Mandag morgen fik jeg sms fra håndværkeren som skulle komme kl. 7.30, at han først kom kl. 12 – så bliver man /jeg jo lidt bange for, at det er noget der vil gentage sig. Men så skal jeg ellers lige love for, at det væltede ind med håndværkere derefter. Vi nåede af få sat alt det igang, som vi havde håbet på, og det skal nok blive godt, når vi vender tilbage lige inden jul.

Jeg og børnene hoppede på toget tirsdag formiddag, og det er ikke bare billigt, men også hyggeligt at køre med tog gennem Sverige.

Nu vil vi nyde de sidste 2 uger, inden hjemrejsen.

Her er masser sne, lige det vi havde håbet på. Viola og jeg kæmpede os igennem snemasserne i morges, eller det legede vi i alle tilfælde, og vi nåede frem til vores telt skolen, uden at blive ramt af farlige laviner.

Da vi kom hjem i går aftes, havde nogen skrevet enten skrevet noget utroligt frækt, eller navnet Balle mellem skinnerne 🙂

DSC_0041

med emneordet , , ,

Skriv et svar

Isabella Löwengrip

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Att vara någons fru

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

LeavingWoman

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Blogsbjerg

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

CAKIES

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Marens Blog

Jeg er 37, bor i København, taler jysk og er en slags forfatter. Og så er jeg mor til Kamille på 7, Mynte My på 4 og Anemone på 2. (Jeg er stadig i tvivl om, man godt må lave tema over sine børns navne, men undskylder mig som regel med, at jeg altså har været fucked up på amme-hormoner alle de gange, jeg har skullet vælge navne). I øvrigt gad jeg godt, min blog handlede mindre om mine børn. At jeg vidste hvor lande som Aserbadjan rent faktisk lå og kunne fortælle jer lidt mere om, hvordan de går og har det. Men det aner jeg ikke en skid om. Forestiller mig jeg sætter mig ind i den slags, når børnene er større og jeg ikke mere skal have skænderier med Smukke Allan om hvem, der har været oppe flest gange sidste nat, altid skal vaske den store gryde op eller har smurt flest madpakker siden januar - og derfor har gjort sig fortjent til at bestemme over fjernbetjeningen resten af året.