4 gang er …..

Vi var så heldige at få en glad, tilfreds og udhvilet (så udhvilet en teenager nu kan blive) Peter med på tur. Turen gik til et område vi har besøgt 100 gange før, eller i alle tilfælde 4 gange før. Nemlig Ytterjärna – hvor James Turrell  udstiller igen, dog i en lidt mindre scala, end da vi var der sidst. Men vi er alle ret begejstret for hans lys-installationer, som er smukke, underlige og tankevækkende på samme tid. Skulle du komme til Sthlm i løbet af sommeren, så tag et smut indenom. Ikke bare James Turrell er turen værd, men også selv området.

Lige før Ytterjärna ligger Saltå Kvarn, og er du hoppet på surdejs-trenden, så er det her du skal handle mel og andet  godt til at bage med. Er du bare lækkersulten, så er det også du skal handle, enten i deres butik, eller deres café.

Da vi ankom stod det ned i stænger, men efter en pause i Kulturhusets café, som serverer lige så lækkert mad som på Saltå Kvarn, kunne vi gå ud i det fri, og se på lys-installationerne og ikke mindst naturen.

For ligesom at fuldende denne skønne dag, tog vi et smut omkring Verdens Største Ikea – for at købe en parasol. Lov at stop mig, næste gang jeg taler om at tage i Ikea m’kay! Vi fik parasolen (og de obligatoriske lys og servietter) , og skyndte os ud derfra – butikken fra helvede.

Nu hvor vi fik lokket Peter med, så bliver I lige spam’et med fotos af ham.

Saltå Kvarn Café

Farver på rad og række

Viola var ikke begejstret for den sennep, der var i hendes sandwich

Så skal køerne hjem

Vidarklinikken

Skyspace – som vi må opleve en gang ved solnedgang

Smukt bord/bænke “sæt”

En bid af himlen!

Skriv et svar

Isabella Löwengrip

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Att vara någons fru

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

LeavingWoman

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Blogsbjerg

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

CAKIES

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Marens Blog

Jeg er 37, bor i København, taler jysk og er en slags forfatter. Og så er jeg mor til Kamille på 7, Mynte My på 4 og Anemone på 2. (Jeg er stadig i tvivl om, man godt må lave tema over sine børns navne, men undskylder mig som regel med, at jeg altså har været fucked up på amme-hormoner alle de gange, jeg har skullet vælge navne). I øvrigt gad jeg godt, min blog handlede mindre om mine børn. At jeg vidste hvor lande som Aserbadjan rent faktisk lå og kunne fortælle jer lidt mere om, hvordan de går og har det. Men det aner jeg ikke en skid om. Forestiller mig jeg sætter mig ind i den slags, når børnene er større og jeg ikke mere skal have skænderier med Smukke Allan om hvem, der har været oppe flest gange sidste nat, altid skal vaske den store gryde op eller har smurt flest madpakker siden januar - og derfor har gjort sig fortjent til at bestemme over fjernbetjeningen resten af året.