Dyr

Det er efterhånden længe siden siden, at Dr. Lieberkind har været på banen her på bloggen. Og det er ikke fordi, jeg ikke har nogle dyr at berette om.

Men vi kan jo starte med den aften, jeg gik i seng, og nær døde af skræk, fordi der viste at være 3 edderkopper under min dyne. Godt nok var de lavet af plastik, men effekten var lige så effektiv, havde det været nogle rocker-store og levende af slagsen. Ved ikke om jeg skal komme efter Peter som havde lagt dem der, eller Mogens’ mor som havde givet ham dem. I alle tilfælde fik Mogens sig et godt grin den aften.

Ellers er de fleste dyre-oplevelser af den hyggelige slags. Vi har godt nok konstateret at der har boet mus i vattet til vores Shane nisselandsby, og vi nu har fanget 5 mus i køkkenskabet. Søde små nuttede mus, som går lige i fælden. Dumme mus, der tror at brugte thebreve kan spises, men det reddede lige præcis denne muses liv, for den havde fået slæbt thebrevet op af skraldespanden og helt hen bagerste i skabet, og henover musefælden SLAM!!! og thebrevet røg i fælden, så egentlig er det vel en klog mus, for nu kunne den hapse osten i ro og fred.

På naboens antenne sad en dag en kæmpe stor rovfugl, jeg er ingen ornitolog, men stor var den, jeg forsøgte at fotografere den, men det blev bare til en grumset klat langt væk. Men det må mindst have været en kongeørn!!
Også er der selvfølgelig rådyrene, egernet, alle fuglene  – Faktisk sidder egernet lige nu og guffer i sig!
Alle , eller næsten alle, har en hund her – og Peter & Viola vil så gerne have en hund. Heldigvis en diskussion vi kan lukke ret hurtig, for vi må slet ikke have hund her.
Det var alt fra Dr. Lieberkind, men bare rolig jeg vender stærkt tilbage.

Skriv et svar

Isabella Löwengrip

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Att vara någons fru

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

LeavingWoman

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Blogsbjerg

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

CAKIES

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Marens Blog

Jeg er 37, bor i København, taler jysk og er en slags forfatter. Og så er jeg mor til Kamille på 7, Mynte My på 4 og Anemone på 2. (Jeg er stadig i tvivl om, man godt må lave tema over sine børns navne, men undskylder mig som regel med, at jeg altså har været fucked up på amme-hormoner alle de gange, jeg har skullet vælge navne). I øvrigt gad jeg godt, min blog handlede mindre om mine børn. At jeg vidste hvor lande som Aserbadjan rent faktisk lå og kunne fortælle jer lidt mere om, hvordan de går og har det. Men det aner jeg ikke en skid om. Forestiller mig jeg sætter mig ind i den slags, når børnene er større og jeg ikke mere skal have skænderier med Smukke Allan om hvem, der har været oppe flest gange sidste nat, altid skal vaske den store gryde op eller har smurt flest madpakker siden januar - og derfor har gjort sig fortjent til at bestemme over fjernbetjeningen resten af året.