Det gode skib Rosella

Vi havde bestemt os til at tage til Ålands Øerne (Mariehamn) i lørdags, og havde booket billet på det gode skib Rosella. En rute som man nok kunne kalde Sveriges pandang til ” æ spritter”.
Mogens var turplanlægger, så han sørgede for at vi kom  af sted i god tid, faktisk i så god tid, at vi kunne nå en punktering, og køre hjem og hente den evt. glemte nøgle. På havnen i Kapelskär ankom Rosella langt om længe, og vi havde givet Peter og Tone instrukser om at drøne af sted og tage et godt bord, hvilket de gjorde. Lige i det øjeblik vi andre skulle gå ombord, gjorde landgangsbroen knuder, og der blev råbt STOP!!! og efter de forsøgte at reparere den, og vi blev omdirigeret til at  gå via bildækket. Fuldstædigt som i Grækenland.

Ombord på færgen havde vi booket  DEN STORE BRUNCH-BUFFET, og den havde vi store forventninger til. Og det viste sig, at Peter og Tone havde spildt deres kræfter for vi havde allerede bestilt et bord – og hvilket bord. Helt i spidsen og med en skøn udsigt. Også startede en helt fantastisk overfart på 2 timer, og jeg vil påstå noget smukkere end turen med “æ spritter”.

Vi venter på færgen

Skyerne forsvandt og solen brød frem, da færgen kom. Hvor heldig kan man være!!

Her har Mogens smadret landgangsbroen, og Viola er dybt chokeret (eller apatisk -)

Se lige udsigten  – og de smukke unge mennesker i forgrunden

Mogens fortæller en eller anden løgnhistorie

Endnu mere udsigt

Vi kastede os over buffetten, og der var alt hvad man havde lyst til- og det nød især Tone og Peter godt af :
Ceasar Salat, pandekager, brocollitærte og kanelsnegl

Vi kunne godt ha’ siddet der under hele turen, men efter en time skulle de jo tjene på os, og vi blev smidt ud. Vi gik en tur op dækket, og deroppe var de lige nogle spillemænd der havde fundet violinen og harmonikaen frem. Man kunne ikke ønske sig et bedre lydbillede, til indsejling til
Mariehamn.

Ruten fra Kapelskär til Mariehamn på Ålands Øerne

Spillemænd

Mogens fik åbenbart fravristet mig kameraet, så der nu er 2!! fotos af mig fra turen . Rekord!!

Titanic

Er det ikke helt fantastisk smukt?

Skriv et svar

Isabella Löwengrip

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Att vara någons fru

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

LeavingWoman

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Blogsbjerg

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

CAKIES

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Marens Blog

Jeg er 37, bor i København, taler jysk og er en slags forfatter. Og så er jeg mor til Kamille på 7, Mynte My på 4 og Anemone på 2. (Jeg er stadig i tvivl om, man godt må lave tema over sine børns navne, men undskylder mig som regel med, at jeg altså har været fucked up på amme-hormoner alle de gange, jeg har skullet vælge navne). I øvrigt gad jeg godt, min blog handlede mindre om mine børn. At jeg vidste hvor lande som Aserbadjan rent faktisk lå og kunne fortælle jer lidt mere om, hvordan de går og har det. Men det aner jeg ikke en skid om. Forestiller mig jeg sætter mig ind i den slags, når børnene er større og jeg ikke mere skal have skænderier med Smukke Allan om hvem, der har været oppe flest gange sidste nat, altid skal vaske den store gryde op eller har smurt flest madpakker siden januar - og derfor har gjort sig fortjent til at bestemme over fjernbetjeningen resten af året.