Lions Loppis

Var desværre lukket lige præcis den lørdag formiddag. Så der stod dsø (dansk søster) og ds (dansk svoger) og var ret så skuffede, og kunne bare tænke på alle de Assistent maskiner,  der stod derinde og ventede på dem. Det må blive næste gang!

Heldigvis var morskaben ikke slut den dag, for vi skulle alle til Sthlm og være turister. Turen i bil gik igennem byen, for at parkere på Södermalm. På vej dertil så vi heldigvis garden i fuld ornat, til nogens morskab og andres glæde.

Endnu en dag med masser af sol, og Söder er en rigtig hyggelig bydel, sådan lidt indre Frederiksberg. Første destination var Fotografiska http://fotografiska.eu/  -et ret nyt fotomuseum, som jeg kun kan anbefale, hvis man er til fotografier. Og ofte er børn ret interesseret i fotografier- og kan se historier, som vi andre måske ikke kan se. Øverst oppe er der en cafe med en forrygende udsigt, og de mest fantastiske rejemadder.

Derefter skulle vi selvfølgelig også igennem Gamla Stan og en tur hen omkring slottet. 

Efter slottet ville vi gå tilbage til Söder for at finde en cafe – for vi var ved at være ret så sultne, og nok også lidt sure. På vejen blev vi opmuntret af noget gadegøgl, der for en gangs skyld var ret underholdende:

Det var ikke de her gøglere der var dygtige

Men ham her

Efter anbefaling fra Frank, fandt vi denne kinesisk restaurant, som havde plads til alle og kunne komme med maden hurtigt

Skriv et svar

Isabella Löwengrip

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Att vara någons fru

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

LeavingWoman

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Blogsbjerg

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

CAKIES

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Marens Blog

Jeg er 37, bor i København, taler jysk og er en slags forfatter. Og så er jeg mor til Kamille på 7, Mynte My på 4 og Anemone på 2. (Jeg er stadig i tvivl om, man godt må lave tema over sine børns navne, men undskylder mig som regel med, at jeg altså har været fucked up på amme-hormoner alle de gange, jeg har skullet vælge navne). I øvrigt gad jeg godt, min blog handlede mindre om mine børn. At jeg vidste hvor lande som Aserbadjan rent faktisk lå og kunne fortælle jer lidt mere om, hvordan de går og har det. Men det aner jeg ikke en skid om. Forestiller mig jeg sætter mig ind i den slags, når børnene er større og jeg ikke mere skal have skænderier med Smukke Allan om hvem, der har været oppe flest gange sidste nat, altid skal vaske den store gryde op eller har smurt flest madpakker siden januar - og derfor har gjort sig fortjent til at bestemme over fjernbetjeningen resten af året.