Svensker, dagis og Volvo

Vi er forresten blevet svenskere, med svensk personnummer. Nu skal vi bare til at spise falukorv, snus og banan och fiskepudding, sidstnævnte kunne Peter få til frokost idag, men han takkede desværre nej. Jeg havde ellers set frem til en anmeldelse.
Viola og jeg var til møde i hendes nye børnehave, Dahlian,og det var rigtig godt. Naturligvis noget anderledes en den gode gamle Louis P skovbørnehave, primært fordi der er børn helt ned til 1 års alderen, og også fordi at det er  anlagt på langt flere indendørsaktiviteter, som Viola heldigvis også kan lide. Vi starter med indkøring på mandag, hvor vi får tildelt en frøken, som pædagogerne hedder her i Sverige. Oijjj det bliver en fest, når jeg hen ad torsdag måske får en time helt alene. Mon jeg kan finde ud af det?

Sidder og surfer lidt efter brugte biler, og selvom jeg ikke har kørt bil i årevis, bliver jeg alligevel lidt hooked. Og pludselig er en orn’li syg Volvo det eneste der dur- og de koster jo næsten ikke noget!

3 thoughts on “Svensker, dagis og Volvo

  1. hillyand siger:

    så få dog købt den bil og kom igang

  2. Anonymous siger:

    Ja, I skal da ha´ en 4×4 Volvo el. lign. Som du siger så er biler jo super billige sammenlignet med sindssyge DK-priser. Kan varmt anbefale en Jeep (Grand Cherokee), en drøm at køre i, fuldt udsyn over alle de andre, hurtig i optrækket, der er aldrig noget i vegen med den, og så er sikkerheden i top (kollidere du med nogen sker der ikke noget med hverken dig el. bilen!!) :-)Så på med vanten!Kh. Lotte

  3. Cph - Sthlm siger:

    @Hillyand: Så længe vejene er dækket med is,og jeg intet job har, bliver det ikke aktuelt med bil nr.2 @Lotte: Uhh en Grand Cherokee lyder lige som noget for mig:-)

Skriv et svar

Isabella Löwengrip

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Att vara någons fru

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

LeavingWoman

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Blogsbjerg

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

CAKIES

Redigeret hverdag, om en dansk familie, bosat nord for Stockholm - og hvad det kan bringe med sig!

Marens Blog

Jeg er 37, bor i København, taler jysk og er en slags forfatter. Og så er jeg mor til Kamille på 7, Mynte My på 4 og Anemone på 2. (Jeg er stadig i tvivl om, man godt må lave tema over sine børns navne, men undskylder mig som regel med, at jeg altså har været fucked up på amme-hormoner alle de gange, jeg har skullet vælge navne). I øvrigt gad jeg godt, min blog handlede mindre om mine børn. At jeg vidste hvor lande som Aserbadjan rent faktisk lå og kunne fortælle jer lidt mere om, hvordan de går og har det. Men det aner jeg ikke en skid om. Forestiller mig jeg sætter mig ind i den slags, når børnene er større og jeg ikke mere skal have skænderier med Smukke Allan om hvem, der har været oppe flest gange sidste nat, altid skal vaske den store gryde op eller har smurt flest madpakker siden januar - og derfor har gjort sig fortjent til at bestemme over fjernbetjeningen resten af året.